top of page

סיסם הודי כיפתי

משתלת בילובמבו לקחה על עצמה פרויקט מיוחד של איתור ושיפור עצים בעלי תכונות יחודיות.

עצים שיתנו מענה טוב הן בעיצוב העץ והן בחיזוק תכונות רצויות כמו יצירת צל רב, עצים שהגיזום והטיפול בהם קל ואינו דורש "יד מקצועית", עמידות למחלות ומזיקים, ובנוסף עצים "שהוכיחו" את עצמם שנים רבות בגידול בתנאי הארץ.

העץ "סיסם הודי כיפתי" הוא אחד מעצים נבחרים אלו. יתרונותיו ברורים - גדל בטווח קרקעות רחב, עלוותו רעננה ויפה, עמיד ליובש וגדל במהירות.

ההרכבה של כיפת העץ היא בגובה של 3 מ' וענפיו גדלים לרוחב ככיפה שהולכת וגדלה ואחר כך ענפיו משתפלים מטה. קל לגזום עץ כזה כיוון שצריך לטפל רק בענפים היורדים כלפי מטה אחת לשנה או שנתיים.

עץ רחוב קטן, מתאים לשתילה תחת קווי חשמל, מתאים לשתילה בפארקים במדשאות וכמובן בגינה הביתית. מתאים לגידול בכל חלקי הארץ.



מאפיינים

סיסם הודי הוא עץ ירוק עד היכול להגיע לגובה של כ-20 מטר ולרוחב של 12 מטר. הוא עץ אוהב חום. נופו של העץ אוורירי וסגלגל. עליו מנוצים לחמישה עלעלים מסורגים בצורת ביצה ומחודדים בראשם. צבע העלים ירוק כהה בצד העליון וירוק בהיר בצד התחתון. הפריחה באביב ובקיץ והיא בצבע ירקרק או צהוב לבן. הפרחים דו מיניים גדלים במכבדים בחיק העלים. לאחר כריתת העץ או לאחר פגיעה בשורשים, העץ מתחדש תוך שהוא מצמיח נצרים רבים באזור בית השורשים.


הסיסם עמיד לתנאים אקלימיים מגוונים: מקרה מתונה ועד כ-40 מעלות חום, יכול לשרוד ביובש קייצי של שלושה עד ארבעה חודשים ועד 2,000 מילימטרים של משקעים בשנה. הוא נפוץ בגובה של כ-900 מטרים מעל פני הים, אולם מסוגל לצמוח גם ברום של עד כ-1,300 מטרים מעל פני הים בקרקע לא מלוחה. בדרום הודו הוא משמש כעץ רחוב בערים רבות, ביניהן בנגלור. הסיסם ההודי נשתל במדינת ביהר, בצפון מזרח הודו, בצידי דרכים, וכעץ מטיל צל במטעי תה.


עצים כיפתיים

קבוצת עצים זו היא לא גדולה במיוחד אבל בעלת חשיבות עצומה לכל גן, פרטי או ציבורי.

עצי הכיפה שימושים מאד לצל ומראה פרופורציונאלי של גובה ורוחב. אופי הגידול הטבעי שלהם מאפשר גדילה נכונה ומהירה לרוחב ומתן מראה של נוף מלא בעל פרופורציה נכונה בטווח זמן קצר.


שימושים עיקריים שלהם:

  1. עצי רחוב ומשעול שיש בהם קווי חשמל נמוכים.

  2. פרויקטים עם דגש גיאומטרי בהם יש צורך בעצים בעלי צורה גיאומטרית ברורה.

  3. מקומות בהם קנה המידה (האנושי) חשוב ואין מקום לעצים גבוהים מדי.

  4. כל גן שנושא הצל בו מודגש וצורת מטריה נראית שטוחה מידי.

511 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page